Händer inte mycket

Det händer inte så mycket här. Jag jobbar ungefär vart fjärde dygn och däremmellan är det mockning och annat pyssel här hemma.

Det har varit två dagar med skitväder och mycket blåst och ca 2 dm snö som mest kom på tvären och letade sig in i varenda liten springa i stall och ladugård.

Samme och Marcus har satt upp takstolarna på carporten och nu börjar man se hur det kommer att bli. Det kommer nog att bli jättefint! På tisdag ska de fortsätta med läkten och så ska vi åka och handla panel och takplåt.

Skogsmaskinen har varit här och slutavverkat två partier i vår fina skog och nu är skotaren här och kör ut det. Det blir dessvärre fula spår efter maskinerna eftersom det inte är någon tjäle i marken. Kanske blir det lite fruset nu i spåren så att det iallafall inte blir värre när han kör efter helgen.

Justin ska flytta till Sundsvall i mars och förhoppningsvis även Joplin. Det skulle vara toppen om de fick flytta tillsammans och bo ihop hos Pia. Jag har blivit så blödig med åren och är livrädd att mina hästar ska hamna i dåliga hem och inte ha det bra. Pia har haft en av Jarrahs döttrar i 11 år, men fick tyvärr avliva henne hastigt vid nyår då hon fick akut och svår fång. Hon har eget stall där hon bor och har bara sina egna hästar där. Jag vet också att de får bra utbildning och chans att visa upp sig på tävlingsbanorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0