Bilder på ettåringarna

Jag fotade de nyblivna ettåringarna häromdagen. Jag är så nöjd med hela årgången 2010. Det är jättefina alla tre och är därtill väldigt trevliga. Joplin är så gott som såld till Pia. Ur den stammen har jag redan ston för avel, men Zoda får stanna nu när Zoega är såld. Jag har bara Zinnia ur den familjen i övrigt och hon har ännu inte nedkommit med någon fölunge, så det känns tryggt att ha även Zoda kvar som blivande avelssto. Windy får också stanna tillsvidare. Jag tycker om Raindrop, men hon blev inte dräktig förra året och det var lite bekymmersamt med att hon läckte mjölk innan fölning och Windy blev dålig. Jag vet ju inte om hon tar sig i år. Gör hon inte det så får Windy bli min tredje linje. Pärlans familj är "utdöd" hos oss eftersom vi inte har någon dotter kvar efter henne och det är roligt att följa olika stolinjer och se vad de ger.


Zoda och Justin från 29/1


Zoda, Joplin och Windy


Zoda i motljus


Vackra Windy


Windy


Windy


Den sötaste någonsin - Joplin


Joplin


Justin 29/1 (tjockis)

Zoega har fått ett nytt hem och fick stanna kvar i stallet där hoon varit på utbildning. En tjej i stallet har köpt henne. Jag var och tittade när hon löshoppade för ett par veckor sedan och hon har blivit så himla fin. Borta är tjocka magen efter fölning och fri tillgång på mat. Hon är mer slimmad ooch det är till hennes fördel. Dessutom är hon blank och välputsad!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0