Julen kom och gick

Så var julen avklarad. Det är så hysteriskt innan med mat, julklappar och städning och sedan är det över så fort. Vi var här och åt på kvällen och efter ordinarie julklappsutdelning så lekte vi julklappsleken också. En trevlig dag med fian julklappar. Jag fick bl a en kaffemaskin, en fin "Hagen"-skylt i ek, en bok, presentkort på Rosenserien, två delar till mitt Pandoraarmband och lite annat.
Hundarna är som vanligt eld och lågor över sina paket och i år fick de lurviga apor, hundkex och kransar av tuggben. Sally var helt stollig och fick rumsarrest i tvättstugan medan jag dukade. Hon hängde i dukar och allt hon kom över samt välte granen en gång. Jag räknade till 9 kulor som inte längre hängde i granen redan på morgonen...
Hästarna fick lite extragod kvällsmat med morötter, röda äpplen och knäckebröd i krubborna.

Vi hade en stillsam juldag med storm på natten. Jag tycker inte om när det blåser. Igår på dagen var det vindstilla och jättefint väder, men framåt kvällen och natten satte det igång att blåsa igen. Det har blåst hela dagen och hästar blir som bekant lite hispiga av blåst. Inte blir det bättre av att flismaskinen satte igång att flisa tidigt imorse med allt oväsen det innebär.
i körde ut en ny ensilagebal i foderhäcken ikväll och när plast och allt var av så var den äcklig och väldigt möglig, så det var bara att byta till en ny som var helt fräsch.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Gott Nytt År.. Och fint namn du har, jag heter med Angelica :)

2012-01-01 @ 20:13:53
URL: http://ilivingthedream.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0