Tjocka märrar

Stona börjar på att vara riktigt tjocka, men än är det inte ngt föl på gång. Jarrahs tid går ut på söndag, men hennes juver är fortfarande sladdrigt och inte alls fyllt som inför stundande fölning. Joline däremot, som har full till 22/5, har jättebomber. Jackie är mitt mellan dessa två och har också fyllt på en del.
Jag vill ha föl nu!! Jag är så nyfiken på vad det blir. Dock har jag svårt att hitta på bra namn på dem. Alla dessa ska ha namn på J. Förslag mottages tacksamt.

Zinnia som är sist (2/6) går ute med Droppen, Pärla och småtjejerna. De har varit ute sedan i fredags och det är lyx att bara ha tre att mocka till. Det var lite skrik första kvällen, men nu är de tysta och nöjda.
De har foderhäcken med en ensilagebal i hagen, men går mest och pillar i det gröna som kommer upp.
Vi har äntligen fått på taket på foderhäcken också. Det var på tiden!

Gamla Pärlan

Idag på morgonen hade det regnat några droppar och då passade jag på att elda upp rishögen. Jäklar vilken brasa det var ett tag. Skönt att det äntligen blev gjort.
Imorgon kommer min konstgödning hem och då hoppas jag att grannen kan köra ut det så snart som möjligt. Det vore sedan bra om det kom lite regn på det så det kommer ner i jorden.

Jag har även hunnit med att betala räkningarna nu på morgonen. Jag borde ha använt dem att tända på brasan med istället. Trist, men skönt när det är klart.

Jag har fått lite smycken efter min farmor Karin och bl a var det en ring som tillhört pappas mormorsmor. Det var hennes förlovningsring från 1896! Jag tänkte att jag skulle ha den i en kedja runt halsen. Jag måste bara investera i en lite tjockare guldkedja först. Jag har två, men de är så tunna och korta (från dopet och jag har tydligen vuxit ngt sedan dess), och sedan har jag två typ Bismarklänkar, men ingen vanlig guldkedja.
Det var lite andra gudsmycken som jag ev tänkte lämna in och få ngt annat gjort av. Jag skulle gärna ha en Brillan eller ett betthänge från http://www.lucofsweden.se/ av mina gamla smycken.

Nu ska jag gå ut och fortsätta ösa äckelgegga från botten av dammen. Vi har tömt den och nu är det en sörja av gamla ruttna löv på botten kvar. Igår öste jag upp en liten groda som hoppade iväg. Det såg en höna och satte full speed och tog grodan och ÅT upp den! Snacka om livsöde!
När det värsta är borta ska vi fylla upp den igen. Jag funderar på att köpa en fontän att sätta i den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0