Sommarvärme

Våren kom med besked! Det är varmt och naturen exploderar i form av att träden slår ut och det är mattor av vitsippor var man än tittar. Så härligt!

Jag har fixat staket borta på Kullen och har en hage kvar här hemma att gå över. Jag tror att Droppen, Pärlan och 1-åringarna ska få gå ute dygnet runt nu när det är så varmt. Inatt är de inne som vanligt för Micke har haft staketet nere i den hagen där de ska gå och jag orkade inte fixa det ikväll. Imorgon kör vi ut en bal till dem.Blir det bakslag är det bara att ta in dem de nätterna.
De som ska föla får vara kvar inne så jag kan ha koll på dem. Det är inte någon som är direkt på gång, men Joline har störst juver och hon har en månad kvar till beräknad fölning.

Idag har jag varit hos Sissi Lilja på clinic med Tomas Torgersen. Det var bra och kul att träffa lite kollegor.

Jag var förbi Biltema och köpte slang till min cykel, men tror att det blev fel. jag försökte ta bort däcket och sätta dit slanghelv---et, men det gick inte. Jag tappade tålamodet och slängde skiten så hjulet rullade iväg och det tyckte hästarna var kul. Jag blev genast på bättre humör när jag såg Jackie med sin tjocka mage raca runt med småtjeerna. Det är så fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0