Avelskonferens och årsmöte i ASVH

Jag har varit på årsmöte och avelskonferens i ASVH i helgen. Det hölls på Frimis i Linköping och vi lyxade till det med övernattning eftersom det var middag mm på kvällen. Jag var även utsedd som fullmäktige i vår avelsförening och får därmed vara med på årsmötet och rösta vid eventuella omröstningar, vilket det blev tre gånger, varav två slutna där man fick skriva sina val på en lapp. Det var helt nytt att ha årsmöte på detta sätt med utvalda från de olika föreningarna. Innan själva årsmötet var det ett öppet medlemsmöte där en hel del info gavs till medlemmarna.
Under konferensen var det fokus på stona och vilka ston som är lämpliga i avel samt en del diskussioner om i vilka former unghästar ska testas och när.
Trevligt avbrott i vardagen!

Idag har jag kört hästar kors och tvärs. Pärlan från Björnvarp och hit och Zoega från Björnvarp till Mantorp. Att Pärlan återkommit innebär att jag fick en häst för mycket för stallet och då fick Zoda och Windy flytta tillbaka till sin stor boning på logen. De kommer att få gå med de andra på dagarna utom de dagar jag jobbar och Micke ska ta in dem. Det blir lite för avancerat för honom att dela dem till olika byggnader vid insläpp. De verkade helt nöjda med att få komma "hem".


Micke var nere vid sjön en stund i sällskap med en termos kaffe och hundarna. Nu har även Meya badat. Minna tog första doppet så snart isen släppt ngr decimeter i kanterna.. Efter bad är det obligatorisk rullning/ålning i ljungen.





Meya letar saker på botten. Ibland har hon huvudet under en bra stund.


Mys och avkoppling

Imorgon är det jobbdygn igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0