Staketjobb idag

Idag ska jag hägna in en ny hage borta hos grannen. Det är en vall och en skogsbacke. Vallen putsades i somras så det är väldigt fint bete där nu för Jarrah med sällskap. Jag hoppas kunna släppa över dem redan idag, men senast i helgen iallafall.

Stona med föl har fått komma in och äta kraftfoder varje dag och nu ska de få stå inne i två nätter så att Zoda hinner vila ordentligt inför Riksföl i Jönköping på lördag. De har även fått hö på kvällarna. Nu går de i trädgårdshagen över dagen för att ta hand om nedfallna äpplen och päron.
Jag hade spekulanter på Zoega igår. Det är med blandade känslor... Jag skulle helst vilja ha henne kvar, men hon är inte min på riktigt och den rättmäktige ägaren vill sälja henne. Det är några som har svarat så det kanske kommer fler och tittar.

I eftermiddag ska jag förbereda lite inför morgondagens begravning. Det kommer nog att bli jobbigt och jag tror att det kommer många till kyrkan.

Jag ska försöka ta lite nya bilder och liva upp bloggen med. Kanske när jag byter hage på stona.
Det får bli en Windy-bild sålänge.

Kommentarer
Postat av: Mia

Du,har alltid så härliga bilder på hästar och hundar!

Ja,vi ses imorgon i kyrkan.

2010-09-02 @ 22:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0