Snart en vecka sedan jag skrev..

Tiden bara rusar förbi och jag hinner ingen ting..

Igår började jag städning av lilla lösdriften, men jag ska nog döpa om det till foderutrymme, för jag ska förvara spån och foder där i vinter. Idag blir jag klar där och då ska vi köra in 5 pllar spån där och stapla längst in.
Ytterst ska jag ha ensilagebalen och mina fodertunnor.

Jag visade fölen och Justin för en spekulant igår. Vi får väl se hur det går. Justin skötte sig fint! Han fick gå ifrån de andra 9 grabbarna och så släppte vi honom i en annan hage där han inte såg de andra. Han sprang snällt omkring en stund och sedan gick han helt avslappnat och betade medan vi stod och pratade. Han var lite svullen i en bakkota och när jag klämde lite kom det ut en liten bit av en slånbärsgren. Hoppas det var allt och att det lägger sig.
Det är en härlig flock på 10 ettåringar (2,5-åringen har åkt på inridning). De är så snälla och lugna och ingen är utstött. Alla utom Justin hade unghästvårtor på sina näsor.


Jarrah o co går kvar borta på Kullen. De fick tillgång till fruktträdgården och har vräkt i sig fallfrukt. Jag var lite orolig att de skulle bli sjuka, men nu har de ätit ifatt så det bara blir enstaka frukt som ramlar ner. Jag ska nog flytta dem till den stora hagen idag el imorgon och så får de gå där tills det blir tråkigt väder. Då tar jag hem dem och stallar in. Jag tar med ett par påsar ensilage till dem varje dag och det verkar de uppskatta! De springer upp till grinden när de ser Volvon komma i backen.

Idag är det sista A-lagsmatchen för året och jag tänker åka ner och se den. Lillis ska spela. Samme skulle ha spelat med juniorlaget, men Smedby har visst lämnat WO. Konstigt med en så stor förening?? De borde väl ha folk som vill spela.

Jag hoppas att vallarna blir slagna nu så vi kan pressa och plasta medan de lovar fint väder. Jag behöver nog några balar till med tanke på hur mkt de vräker i sig.

Nej, bäst att gå ut och jobba på lite så jag kan åka på fotboll senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0