Höstrusk

Igårkväll började det regna och 21:45 fick jag ångest och gick ut och tog in stona med föl. De utan föl hade jag precis lett bort till grannens bete så de får nog klara sig ute ett tag till. De har gott om mat och jag var orolig att de skulle äta ihjäl sig på all fallfrukt. De såg dock välmående ut imorse när jag tittade till dem.

I söndags var höken här och tog en av mina unghönor. Eller, Micke kom ut lagom den hade slagit den så höken flög iväg och hönan sprang och gömde sig. Den var tyvärr rätt illa skadad i huvudet så jag förpassade den till hönshimlen. Tyvärr får man räkna med att det händer, men hönorna har ett underbart hönsliv så länge det varar när de får gå fritt och sprätta var de vill. Det var synd att det var en ung höna som precis börjar värpa små gröna ägg.

Zoda är bättre i sin hov nu. Skönt! Det var lite envist och vi hittade inget när hovslagaren var här. Har skar dock ur lite i begynnande hålväggar och sedan blev det snart bra, så det kanske var en böld iallafall, som hittade ut till sist.

Jag jobbade i helgen och vi avslutade med att åka och titta på A-laget som vann över Linghem och därmed med 100% säkerhet tryggade ännu en säsong i 4:an. Bra killar! Det är roligt att det är nästan uteslutande unga Vikskillar som spelar i laget. Det var lite trögt i början av säsongen, men nu verkar det ha lossnat.

Nu ska jag sätta fart. Jag ska köra en vända med dammsugaren medan kaffet rinner ner, sedan blir det mockning, lite annat fix här och så ska jag åka till Kimstad och chippa 3 föl och så 2 i Söderköping på vägen hem.
Jag hoppas även hinna besöka 2 av mina ridskolor innan chippningarna.


Tomas kopplar av efter en jaktnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0