En sväng till "stan"

Idag ska jag ta en sväng till Norrköping och handla en utebelysning som ska stå på mitt på ladugårdsplan på den gamla källan. Elekrikern kommer ju på onsdag och då är det lika bra att den kopplas in samtidigt som allt annat.

Jag har putsat fönster i kök och matrum nu på morgonen och ska se om jag kan köpa ngn ny gardin att sätta upp. Jag orkar inte sy, så jag hoppas jag hittar ngt färdigt.
Jag hade tänkt att anlita fönsterputsare, men kom fram till att om jag tar 2-3 fönster i taget så orkar jag väl med det själv.. På onsdag blir det vardagsrummets fönster!

Lillis ska hänga med hem idag och så skjutsar jag honom till bussen imorgon innan jag ska jobba. Mysigt, för det var länge sedan han var hemma. Han har aldrig tid i veckorna och på helgerna är vi inte så intressanta. Jag hoppas att han vill ta en promenad i skogen med mig, hundarna och en svamppåse.

Nu ska jag gå ut och ta in stona för dagens kraftfoder, köra bort ett par påsar ensilage till de andra och ta en skogssväng med hundisarna innan jag ska duscha och ta på mig ngt annat än vardagskläder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0