El och vatten

Nu har jag både el och vatten i stallet! Underbart!
Det är inte riktigt färdigt med elen, men det lyser både inne och ute på själva stallet. De kommer och fixar resterande saker en annan dag. Vattnet har pappa fixat och vi har nu kopplat in det utan större läckage. Det blev lite småjusteringar, men nu är det nog tätt. Hoppas de begriper sig på de nya kopparna.

Stona med föl är inne om nätterna sedan några dagar. Windy blev lite snorig, så då kändes det lika bra att ta in dem. Jarrah o co får gå ute tills det blir sämre väder, men längst tills de ska hem för hovslageri den 12:e.

Planen är att Justin ska kastreras nästa vecka och sedan får han väl komma hem så fort såren har läkt som de ska. Det är ju inte någon idé att flytta honom i samband med ingreppet och utsätta honom för andra baciller än de han är van vid just nu.

Imorgon ska jag ägna mig åt hundarna lite mer. Idag var jag på utbildning i Viken på förmiddagen och så har vi lekt rörmokare tills nu. Igår gick vi i och för sig en sväng, men de vill ut i skogen på riktigt.
Jag såg förresten stora färska älgspår i vår skog igår. Dock vill jag att älgen hoppar lite bättre när den ska över staketet, för den hade tänjt ut tråden en del. På tal om älg så såg jag en riktigt stor älgtjur när jag var på väg till Viken på förmiddagen. Han hade stora rejäla horn och stod mitt på vägen. Han stod stilla så jag kunde åka riktigt när och titta på honom innan han lugnt spatserade in i skogen. Tjusig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0