Regnig helg

Är det inte typiskt att det regnar på helgerna då man har tid att göra saker som måste göras här hemma?
Det har regnat i mer än ett dygn i sträck och alla som har hästar vet vad det innebär, leriga hagar, blöta och äckliga boxar. Fy tusan!

Jag hämtade hem Justin igår. Han har gått på bete med andra grabbar i samma ålder i 5 månader. Han har vuxit på höjden, men är ganska ranglig. Han kastrerades för två veckor sedan och allt har läkt perfekt. Mottagandet här hemma blev väl inte det varmaste direkt...
Natten har han tillbríngat i boxen mellan Jackie och Joline och de har verkligen attackerat honom mot gallren. Dumma hästar! Joline hade tryckt till sin dörr så när jag kom hem inatt och skulle fodra fick jag börja med att lyfta hennes boxdörr något sånär till rätta med hjälp av ett spett. Justin verkade inte bry sig så mkt. Han åt och såg nöjd ut.
Jag blev dock lite orolig att Joline skulle springa ihjäl Joplin i sina utfall, så när jag var på väg att gå och lägga mig så sprang jag ut i pyjamasjacka, trosor och gummistövlar och satte upp ett gammalt lakan mellan boxarna så att hon skulle slippa se Justin. Lakandet är idag inte att känna igen. Nedtrampat i skiten och i 3 delar??
Det tog närmare 2 timmar att mocka och göra klart i stallet idag. Fy, för detta fuktiga väder och för oroliga hästar som trampar omkring. Hoppas det är lugnare inatt.
Pärla och Jarrah nöjer sig med att bo på logen. De har varit där inne mkt inatt och jag såg även två "legor" i halmen. De får sin mat i varsitt hörn, så de måste vara innne en hel del om de inte vill vara hungriga. Ska det fortsätta att regna tar jag nog på dem regntäcke, för de står ändå ute en hel del och spanar bort mot stallet.
Det är för lite med en utfodringsplats när det är så här mkt hästar, så vi ska börja montera nya foderhäcken i eftermiddag. Vi ska bara äta lite pannkakor och hämta Mickes bil i Viiken först.

Micke var på fotboll i Norrköping igår och senare på kvällen åkte jag in och vi var ute och käkade med Peter och Maria. Vi åt oxfilé med gratäng på Durkslaget. Vi var hemma här vid 24-tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0