Mockar, mockar och mockar

Ja, mockar är vad jag gör om dagarna. Detta ska jag nu göra varje dag i många månader framöver innan det är betesdags igen. Just nu bor ju fölen ihop med sina mammor och i två av dessa boxar är det fruktansvärt skitigt varje dag. Joline och Joplin följer släktdragen och bajsar prydligt i ena kanten. Droppen och Zoega med döttrar har noll koll och skiter överallt. Fölen ska snart få flytta ifrån sina mammor och bo i lösdriften istället. Det ska bli skönt och då hoppas jag att Droppen återfår sitt vanliga hull. Hon är bättre nu, men inte bra. Windy är däremot väldigt rund och fin.

Jag hämtar nog hem Justin i veckan som kommer. Allt har gått bra efter kastreringen och han slapp svullnad och otäcksheter.

Länsstyrelsen har varit och besiktat stallet och godkänt det. Handläggaren tyckte att jag gott kunde använda logen som storbox till fölen också. Vi ska bara sätta upp skivor el dyl längst ner för att göra det dragfritt i ligghöjd. Per telefon tyckte hon att det var för litet ljusinsläpp, men fönstret sitter högt och när hon såg det i verkligheten tyckte hon att det var fullt tillräckligt. Hästarna går ju dessutom ute den ljusa delen på dygnet.
Lilla stallet, som nu är foderförvaring, kan jag bygga om till två uteboxar om jag vill. Hon tyckte att det var en bra idé. Vi får väl se hur det blir med det. Det är bra att ha fodret, spånet och redskapen där också.

Idag har vi varit hos pappa på födelsedagsmiddag. Gott och jag blev väldigt mätt. Lilla kusinen Maja var också där. Hon är en glad och go liten unge. Jag har inte hört henne skrika en enda gång. Hon satt snällt och lekte med lite saker när vi åt, gick laget runt och somnade till sist i mitt knä. Tyvärr tog vi inte några kort eftersom jag hade glömt kameran. Lillis var med, men Samme var på rally, eller vad det nu var, i Karlstad.

Jag har sovit i soffan ett tag under Dansbandskampen. Det var sämre än innan. Riktigt dåligt. Jag har nattat hästarna precis och nu ska jag gå och lägga mig i renbäddad säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0