Ljudbok i mobilen

Milla tipsade mig om att prenumerera på ljudböcker via mobilen och jag testade en månad. Via www.storytel.se så kan jag lyssna på hur många böcker jag vill under en månad. Först var det lite segt och gick lite knackigt med många avbrott och ett evigt sökande efter kontakt då vi har så taskig täckning här. Men så upptäckte jag att jag kan ladda ner böckerna i min telefon eftersom jag har iPhone och lyssna offline. Det fungerar toppen och nu kan jag inte mocka utan att lyssna på en bok samtidigt. När jag lyssnar offline så bryter det även för inkommande samtal, vilket är nödvändigt med mitt jobb. Jag har snöat in på historiska romaner som handlar om medeltiden och det finns ganska många av olika författare. Jag som annars mest läst deckare de senaste åren. 
Sedan igår lyssnar jag på en bok som handlar om Gotland på 1300-talet, Ödets hav, som är över 16 timmar. Jag har redan kommit halvvägs. Dock kan jag knappast lyssna när jag går och lägger mig för då somnar jag direkt. Jag måste investera i bättre hörlurar, jag har tydligen så små öron att jag får skav av de lurar som medföljer iPhone.

Idag har jag varit så himla trött och inte gjort mkt annat än skött stallet, varit och handlat hundfoder och eldat i vedspisen. Just nu står termometern i köket på 27,8 grader.. Jag har packat ca 15 ensilagepåsar inför morgondagen då jag jobbar då och ska hinna fixa allt på morgonen. Att packa påsar är tidsödande så det är skönt att ha det gjort i förväg. Undrar hur många Ikeapåsar som finns ute i våra svenska stallar? De är super att både förvara saker i och att ha foder i.

Justin verkar ganska nöjd och jag ser att fölen söker kontakt med honom. Speciellt Windy verkar intresserad. En gång såg jag Zoda, som genom sin mamma är ranglåg, jaga bort honom från en mathög. Ovanligt att se henne sur med bakåtstrukna öron. Han flyttade på sig så han är ju definitivt lägst på rangskalan än så länge.

Kommentarer
Postat av: Malin E

Jaa dessa IKEA säckar är bra till mycket, jag har alltid för få. Jag brukar oxå förbereda inför jobb dygn. Jag har 10 säckar till hö och några till andra saker.Men måste nog åka och fixa nya snart.Detta måste väl vara Kamprads bästa affärs idé.

2010-10-28 @ 12:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0