Justin är valack

Igår var jag i Fårbo och hjälpte till när veterinären var och kastrerade 4 st 1-årshingstar. En var Justin och en var Millas Hector. Allt gick bra och de kunde återgå till de andra grabbarna ute på betet samma dag. Det är bra för då rör de på sig ordentligt. Enligt rapport var ingen svullen el dyl imorse. Skönt!
Nu ska jag vänta ca 14 dagar innan jag tar hem honom hit. Det är lika bra att såren får läka ordentligt i den miljö han har befunnit sig på sista tiden.

Ikväll hade jag lite övningar med Jackie, Zoega och Joline. De fick ha sadel på sig och Jackie fick även träns med bett för första gången. Bättre sent än aldrig. Hon fick gå en sväng med utrustning på sig och brydde sig inte om det ett dugg. Zoega fick bara prova i boxen då sadelgjorden inte gick runt henne ordentligt. Hon är både stor och i ganska gott hull. Joline har haft sadeln på förut och då var det nära att jag satt upp på henne. Imorgon proar vi benskydden också. Det är förberedelser för att de ska ridas in och kunna göra ridprov för stambokföringen.

Jarrah och de andra fick komma hem från betet igår när det regnade och stod inne första natten igår. De är inne även inatt, men om vädret blir bättre nu så får de og vara ute några nätter till. Jag fodrar dem naturligtvis, men slipper mocka.

Nu ska jag gå och sova. Jag har suttit och halvsovit i soffan hela kvällen. Jag blev trött efter god mat och ett halvt glas rött. Vi åt ryggbiff, sötpotatispuré (supergott) och hemgjord rödvinssås (också jättegod).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0