Fölen har fått eget sovrum

I två nätter har fölen sovit i logen/lösdriften. Det är väl inte helt nöjda med det och inte heller mödrarna är helt förtjusta. Första kvällen skrek de en del, men sedan har det varit tyst även om Joplin är arg och försöker gräva sig ut och Raindrop skitar ner ännu mer nu är när hon hade fölet hos sig. Jaja, det går ju över och imorgon får de sova hemma med mammorna för då ska Micke släppa in och ut och då fungerar det inte med den nya lösningen. Det blir en lugn avvänjning då de får gå ihop på dagarna och bo isär på nätterna och vissa nätter bo ihop igen.
Såsmåningom får de kanske vara isär helt de dagar då Micke ska sköta det och gå ihop de dagar jag är hemma och släpper in.
De har fått tre krubbor och är lite söta för de äter alla i samma. Först i en och när det är slut går de till nästa.

Idag är jag vansinnigt trött. Jag var ute och släppte ut hästarna 05:45 och sedan la jag mig igen och vaknade 08:30. Helt död! Nu har jag varit ute och gett hönsen och ska nu dricka kaffe innan mockning och lite annat pyssel tar vid. Jag ska fortsätta med fönsterputsningen också. Jag tog badrum och tvättstuga igår, så nu är det vardagsrummets 4 fönster, lilla rummet här nere och övervåningen kvar. Jag ska åtminstone hinna hälften idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0