Busföl

Då var elen färdig! Lysrör på div ställen, nya utebelysningar, element i sadelkammaren, eluttag på många ställen, nattbelysningar och lyktstolpe. Skönt!

Jag har varit på hjärt-lungräddningskurs. Det borde alla människor gå. Man vet aldrig när man kan ha nytta av dessa kunskaper och att man känner till hur man ska göra kan verkligen rädda liv.
Jag har gått förut, men det var länge sedan. Nu var det mkt enklare och tydligare.

Imorgon ska jag försöka flytta hem stona från Kullen. De har inte så mkt att äta där längre och jag kör bort både foder och vatten till dem. De kan fortsätta att gå ute så länge vädret är så här bra, men det kan de lika gärna göra här hemma så blir det enklare att ge dem mat och vatten.
Imorgon ska även Justin bli av med kulorna. Stackarn, helt ovetandes. Han får gå kvar på sitt hingstbete tills såren har läkt innan han får komma hem som valack. Jag åker ner till Fårbo och hjälper till under ingreppet.

Fölen är väldigt busiga nu när det blåser så här mycket. Det står på bakbenen mot varandra, sparkar/gräver i sandgropen och springer omkring och gör underliga hopp. Tyvärr har man aldrig kameran med sig när de är som finast, men jag fick några bilder idag.

Suddig Windy som attackerar sandgropen och gör en levad eller något åt det hållet. Hon var jättesnorig förra veckan, men har varit pigg hela tiden. Nu är hon torr och fin i näsan igen. Skönt.


Full fart iväg..



kommer tillbaka.




Joplin spanar efter Zoda och Windy som försvann ur bild.


Sötaste Joplin


Zoda

Zoda blev tyvärr suddig på alla bilder, men jag tar en av dem ändå:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0