Torkväder

Igår var det fint väder och blåst och det gjorde underverk i hagen. Om det nu fortsätter att vara fint väder och blir lite kallare så kommer det att bli skapligt.
Igårkväll när jag fodrade och som vanligt skulle mocka ur högarna så smet Windy ur boxen och när jag skulle mota in henne sprang hon istället ut ur stallet och hoppade över skottkärran som stod där (på längden). Hon klarade inte riktigt hela kärran utan fick med sig den bakom sig och välte runt den varpå det blev stor kalabalik i stallet och ett mkt uppskrämt föl. Hon var nog övertygad om att det var mitt fel och var väldigt nervös. Ikväll var det glömt och hon var tillgiven som vanligt.


Idag har jag varit i Finspång och besiktat en häst och hälsat på ridskolan där. På hemväg passade jag på att göra några ärenden, jag köpte bl a fodermorötter. Det blev uppskattat av alla utom fölen. De kunde inte begripa vad det där skulle vara bra för, men hur det var så hade de pillat i sig det mesta när jag var ute nyss. Det som blir kvar tar avfallskvarnen Meya hand om imorgon. Jag fick lägga säckarna högt för hundarna trodde att det var självservering och hämtade morot p morot. De är galna i morötter och det r bra för tänderna, men det kan ju finnas gränser.

Nu är det läggdags, som vanligt är vi trötta på fredagar. God mat och lite vin gör sitt och vi har även tagit årets första glögg.

Här är en bild på stallet, taget från vägen:

Kommentarer
Postat av: mia jonsson

Vilka fina bilder!!! Meya är ju en riktig livsnjutare,hon är välkommen igen!

2010-11-09 @ 16:41:24
Postat av: Matilda

Tack så jättemycket! Jag har många foton på Bergin och det är bara att säga till om du vill ha så mailar jag :)

Ja det fungerar ganska bra med dom ihop, verkar bli bättre och bättre tror jag. Bra tips med pallarna!

2010-11-11 @ 17:20:25
URL: http://lostworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0