Tiden flyger förbi

I söndags var vi på Majas 1-årskalas. Hon fick så mycket presenter så det är frågan om de får plats med det hemma. Vi hade köpt en Bobby Car.

I veckan har jag skiljt av fölen för gott. De bor i logen nu och det har varit ett himla gapande mellan mödrar och barn. Eller Zoda har varit tyst eftersom Zoega åkte till Frödingen för inridning och hör de inte varandra så går det bättre. Zoega har varit duktig och vi har ett par spekulanter som ska titta på henne inom kort. Vi får hoppas att hon får ett bra hem och att hon får chans att gå kvalitetstävlan nästa år som 5-åring. Hon får det då hon har haft föl i år.
Droppen har varit mkt orolig och hennes gnägg gör mig tokig! Det är så gällt och hon hispar omkring så att boxen ser ut som kriget.
Ikväll vid fodring så var alla tysta. Ingen gnäggade! Skönt!

Jag har jobbat ett dygn från igår tills idag och idag har jag varit hos min kollega Sissi för ett möte och hämtmig av halm och havre. På hemvägen skulle jag köpa en smalare lådhurts till köket (Ikea) så att vi kan ta in vår nya större diskmaskin. Som vanligt fanns inte alla delar och de väntades inte förrän vecka 50... Skit!
Dessutom fick jag sitta i bilkö pga bilolycka mellan Linköping och Åtvidaberg i en dryg timme. Två bilar hade frontalkrockat. Bilarna så hemska ut, men enligt Corren verkade det iallafall inte vara en dödsolycka. Obehagligt!
Det snöade ymnigt och vägen var hal som sjutton. Jag hade ju släp, som dessutom inte var optimalt lastat, och fick köra väldigt försiktigt hela vägen hem.
Micke tog in hästarna. Tramsiga Pärlan och Jackie bytte plats, men det spelar ingen större roll.

Nu har jag ätit god mat, sovit i soffan, missat halva Idol och varit ute hos hästarna. Godnatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0