Lerigt i hagen



Det blir väldigt lerigt i hagen när det regnar, även om det bara regnar lite grand, eftersom det aldrig torkar upp så här års. Jag är inte någon vän av november. Det är den första månad jag skulle vilja stryka ur almanackan och därefter oktober och mars. Det är tur att hästarna har stor hage så att de har fina ytor att gå på utom precis vid insläppet och foderhäcken. Den nya foderhcken är ännu inte monterad, men kanske i helgen..

Meya har haft lite bekymmer med sina öron ett tag, klåda och geggigt i dem. Hon skakar på öronen och är irriterad. Jag hittade örondroppar som hon fick när hon hade öroninflammation för ca 3 år sedan, så dem får hon av. Idag var hon dessutom försökskanin hos Mia på Rosenserien och gjorde "öronljus". Hon låg så snällt i 10 minuter på varje sida och det rök ur öronen på henne och luktar fortfarande rök. Det fungerar som en skorsten och ska dra ut en massa jox ur öronen. Människor känner att de hör bättre och känner lukter bättre efter behandling. Det fungerar tydligen måt tex klåda, irritation, bihåleinflammation och huvudvärk (jag ska nog testa). I vilket fall som helst kom det ut en massa gojs ur hennes öron och hon ska behandlas en gång till om ca en vecka.


Några av hästarna vid min hemmabyggda foderhäck.


Några av mina kycklingar


Brahmahönan som är under återhämtning efter ruggningen då hon nästan var naken.


Zinnia på väg genom det lerigaste området i hagen. Hon är på väg till maten, där hon uppehåller sig hela dagarna. Det kanske syns??


Grå höstdag nere vid sjön


Från ett annat håll


Zoda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0