Veckan har rusat förbi

Som vanligt går tiden så himla fort och det är redan fredag.

Jag har kört Joline till seminstationen. Hon ska semineras med Cohiba och jag tror det blir imorgon. Mamma var här och skulle hjälpa mig att lasta, men det gick bra utan henne. Både Joline och Joplin klev rakt in så jag hann knappt med. När jag kom tillbaka så städade vi i ladugården efter vintern. Mamma hade redan hunnit en bra bit medan jag var iväg. Nu ska jag bara spola/skura också.

Igårkväll körde jag dit även Zinnia och Jackie. Zinnia för dräktighetskoll på 17 dygn idag och Jackie för att se om hon har kommit igång med ngn brunst. Jag fick åka igårkväll för att jag jobbar idag.
Zinnia tycker inte om att åka, men har blivit jätteduktig. Hon kliver på utan tvekan och när hon åker tillsammans med Jackie så står hon helt lugnt. När hon åker själv så darrar hon så att hela släpet vibrerar. Jackie är också duktig och går in snällt bredvid fast det är väldigt smalt. Skönt!

Jag har haft migrän i veckan och särskilt igår var det skitjobbigt och jag hade både idiotont i skallen och mådde illa och var spyfärdig så fort jag skulle göra ngt. Jag fick faktiskt lov att lägga mig på soffan efter att ha tagit en migräntablett. Jag sov nog ngn timme eller två och sedan var det bättre och tack och lov verkar det inte återkomma.

Jag vaknade kl.5 imorse när Micke gick upp och efter en stund gick jag upp och satte mig här och betalade alla räkningar. Nu ska jag gå ut och kika om jag har fått några kycklingar inatt. De är förresten inte mina. Lissa har lånat plats under min ruvsugna höna, så hon får nog ta hand om hela ekipaget när det är klart.
Hästarna ska ha frukost och få komma ut. Jag har bara Zogge och Droppen hemma, så det är ganska snabbt avklarat.
Jag har ett jobbdygn framför mig och så ett på söndag. Är det fint väder blir det grill här hemma ikväll.

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja det låter verkligen som det är full fart för dej! Vi har ju tänkt att vi skulle komma förbi och titta,men det är rätt "fullt-upp" här med. Vi träffade ju grabbarna förra veckan. Barnen gillade verkligen när Samme var här! Även Oliwer masserade(läs kittlade) honom...

Ha en skön helg!

//Fogelvik

2010-05-29 @ 23:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0