SNÖ i maj!

Imorse när jag vaknade var det SNÖ ute! Helt vitt! Man tror inte att det är sant och ännu mer irriterande är att det inte var snö efter vår gårdsgräns ca 500 meter hemifrån.

Jag har varit med Jarrah på seminstationen och kollat henne och allt så fint ut. Hon är dessutom i mkt bra hull, så jag hoppas på ett stoföl till nästa år.
På eftermiddagen ska jag åka och hämta lite halm och havre och sedan hoppas jag att Droppen ska föla, så jag slipper gå här och oroa mig för att hennes mjölk ska bli oduglig som råmjölk. Hon läcker väldigt mkt. Igår droppade det en droppe från vardera spene var 5:e sekund ungefär.
Nu har jag fölen ute en stund igen och de går i samma hage för första gången då de behöver ha el på staketet. Lilla Joplin lärde sig att det går bra att både äta på och krypa under staketet.

Igår fick arga tuppen åka vidare till frysboxen. Så går det om man flyger på folk i omgivningen. Särskilt om man ger sig på den som köper ens mat.


Kommentarer
Postat av: L

Du får väl sluta kalla henne Droppen ;-)

2010-05-06 @ 10:30:27
URL: http://stallnyboda.cybersite.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0