Joline fick en dotter

Idag vid 10-tiden fick Joline ett litet ädelt stoföl med lite halvslokande öra (legat lite i kläm i magen). Hon är mörkbrun med en stjärn och något litet vitt på ena bakbenet. Fölningen gick lätt, men jag hade väntat mig att den skulle ha kommit redan inatt då jag låg och tittade på henne i monitorn. Mjölken sprutade och hon har vandrat och varit orolig hela natten. Fölungen var på benen redan vid 20 minuterns ålder och åt vid 45 minuter och följde sedan Joline in från hagen. Det var likadant med Joline när hon föddes. Jill reste sig innan fölungen var ute helt och Jline var snabbt efter. Allt verkar fungera bra, men jag fick hjälpa lillan med ett litet lavemang då hon verkade ha bekymmer med magen. Troligen ska hon heta Joplin! Stammen är Radiator-Quite Easy-Flamingo. Det är alltså en liten hopphäst som sett dagens ljus idag.
Jag var ute och nattade hästarna nu och då körde hon race runt sin mamma i boxen. Full fart!







När allt var avklarat åkte jag till Frödinge och 3-årstestet. Av 13 starter så blev det 6 diplom, vilket är kanon. Många fina unghästar! Grattis till både Lotta och Emmelie som fick varsitt diplom.

Kommentarer
Postat av: Mia

Åh,grattis! Så söt!!!

Vi träffade dina härliga grabbar idag,små kusiner har dem som idoler...

Nu har Mathilda sky-hög feber,lilla gumman.

Ha de gott!

2010-05-01 @ 23:40:40
Postat av: Lotta

Så fin hon är ..:)) Sådan härlig uppsyn och så härligt ädel.. Blir ett hoppdiplom om tre år..eller hur??;) Tack för igår..vi fick ihop det slut i alla fall..:)

2010-05-02 @ 06:12:12
Postat av: Milla

Vilken liten sötnos! Andra bilden är helt underbar! Grattis igen!

2010-05-02 @ 08:26:31
URL: http://www.vibygard.se
Postat av: Eva

Jamen hur gullig som helst hur kan du ens åka från gården nu, jag skulle inte klara att åka och jobba med såna små raringar skulle bara sitta och titta :-) Kram hoppas vi ses snart

2010-05-02 @ 09:26:28
Postat av: Marie

Så vacker och långbent liten tjej!

2010-05-02 @ 15:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0