Hingstbetessläpp

Jag och Micke lastade Justin kl.12:30 och han klev i princip rakt in. Jag tänkte att vi skulle ha gott om tid ifall han skulle trassla. Dessutom är inte Micke så van och gillar inte att lasta och greja med hästarna på det sättet, men det gick kanon. Justin åkte hem från Holmtebo igår så jag tänkte att han inte skulle vara så sugen idag, men hade fel. Jag kom alltså iväg i väldigt god tid för vi skulle släppa ca kl.15 och jag var där redan kl.14. Det kom en annan samtidigt som mig så vi släppte dem samtidigt. Lotta och Magnus 4 hingstar (en är Emmelies) och en valack var redan på plats. Det var väldigt lugnt. Efter en stund kom Milla och Magnus med sina två och en annan tjej med ytterligare en till och de sprang några vändor, men väldigt lugnt. Den elfte hästen kommer imorgonbitti.
Just det, Justin fyllde 1 år igår! Grattis till honom!

Lite bilder.





Millas Zeke och Hector var som ihopklistrade till en början. Lilla blyga Zeke visade sig inte alls så blyg som Milla trodde. Han var ganska stöddig!


Hela gänget:

Kommentarer
Postat av: Liselotte

Häftigt med så mycket grabbar!

2010-05-23 @ 12:20:47
URL: http://stallnyboda.cybersite.nu
Postat av: Milla

Mmm, verkligen, dom kommer ha det toppen! Synd att det inte var Justin jag fotade, för bilderna var jätte fina ;)...

2010-05-23 @ 15:14:35
URL: http://www.vibygard.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0