Fotboll

Igår var jag i stan på föräldramöte angående den vandring Lillis klass ska göra om ca 2 veckor. De ska gå mellan Flen och Eskilstuna på Sörmlandsleden. Det handlade mycket om utrustning och packning. Vi får försöka låna ihop bra grejer för ska man köpa allt så blir det ganska dyrt. Han lär inte använda det så ofta att det lönar sig..

På vägen hem stannade jag i Navestad och kollade när Juniorlaget mötte Syrianska (tror jag). WIF vann med 4-1. Jag hade med kameran:










Idag har Zinnia och Jackie åkt till Björnvarp på bete. De åkte direkt från Lindevik. Zinnia är ju seminerad och Jackie kom av sig i brunstandet. Hon ska tillbaka om ca 10 dagar för att se om det hänt något. Det blir väl samtidigt som Zinnia ska kollas.
Här hemma blev det tydligen en insektsbomb på eftermiddagen i samband med att det blev dryga 20 grader varmt. Flygfäna frodas väl i den fuktiga och blöta marken. Droppen var galen och höll på att springa ihäl både sig och ungen. De andra var också mkt irriterade, men kanske inte lika oanikslagna. De fick gå in igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0