Zinnia hemma

I måndags var jag i Helsingborg och lämnade Bruce i sitt nya hem samt hämtade hem Zinnia. Lilla plutten. Jag saknar honom mycket även om det var kul att få hem Zinnia. Hon ser fin ut och är sig lik. Nu ska jag låta henne komma in i flocken och rutinerna lite och sedan har jag tänkt att rida henne lite. Min granne vill ha ridsällskap när hon ska ut med sitt ungsto och det är bra för då kan hon visa mig lite ridvägar.


Zinnia


Joline


Zinnia får ha en egen matplats och de andra är så sams så. Även Zoega står med i gänget och äter.

Igår jobbade jag och i helgen väntar konferens, 120-årsjubileum och ett årsmöte. Hoppas allt klaffar så jag hinner från Stockholm och hem och mocka och sedan vara i Vimmerby kl.15...

Mamma skötte stallet i måndags och ska även göra det på fredag och sedan tar Micke in hästarna. Skönt att kunna få hjälp om det kniper.

Nu ska jag ta med mig kameran och gå ut och mocka samt inviga min sprillans nya vattenslang. Dyra grejer det där med vattenslangar, men nödvändigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0