Snön är på väg att försvinna!

Ja, snön smälter undan fort nu och därmed blir det både blött och lerigt där hästarna går. Förhoppningsvis rinner det undan och torkar upp lite snabbt.

Jag ska jobba med staketen i takt med att de kommer fram ur snömassorna. Snön har inte varit snäll mot oss som har elstaket... Mkt arbete att laga och spänna trådar.

Jag har nu själv varit nere och sett grisarnas framfart vid sjön och det är helt otroligt vad de har bökat upp. De säger ju att det är bra för jorden, men hur snyggt är det när det ser ut som man kört en jordfräs utmed hela strandremsan?? Det var mkt älgspår och dessutom har de stått på vårt badberg och bajsat. Jag får ta med en kvast och städa efter dem ngn dag då det är torrt ute.

Nu ska jag strax åka och jobbba ett dygn. Har varit ute och fixat stallet på morgonen. Det är så skönt när det är ljust tidigt så man kan ta ut hästarna i dagsljus även när klockan inte är så mycket.

Idag åt Minna sin frukost utan att trassla. Hon har varit helt hopplös med att inte vilja äta i flera veckor. Hon äter bara då och då och gärna när inte Meya är med. Hon verkar dock lika pigg som vanligt så jag tror inte att hon är allvarligt sjuk, men det är ju inte direkt rastypiskt att matvägra. Meya vet nog inte ens att det ordet existerar!

Just det, Samme har klarat sitt körkort! Det är väldigt skönt att det gick så snabbt och smidigt. Han har lånat min bil, men nu är den tillbaka så jag kan åka till mitt arbete. Grattis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0