Kommer att få träningsvärk..

Jag har pulsat i djup snö med skare idag. Dessvärre bar inte skaren mig så det var väldans jobbigt. Jill och Pärla hade avvikit från sin hage och återfanns ca 300 meter ut i skogen på en kulle. De ansåg att de inte kunde gå tillbaka, men när vi väl fick dem att gå så gick det väldigt fort hemåt och Jill stannade inte förrän hon var ute på Kvädö!!!! Stolliga häst! Hon sprang hela vägen ut dit i ökad trav och visst var hon svettig, men inte så anfådd som jag skulle ha varit efter den ruschen. Det blev till att gå hemåt medan Jonas hämtade en transport. Från Gloo kunde vi köra hem, men totalt sett tror jag att hon har sprungit ca 1,7 mil, varav en del i djupsnö och resten på isgata. Ingen kan tro att hon är 31 år!! Men hon måste ju vara senil. Pärla fick vi hejd på för hon var så slut efter snörusningen att jag trodde att hon skulle falla ihop och dö på fläcken.
Nu är de inlåsta och släpps ut igen till midsommar...

Jag kommer att ha träningsvärk imorgon och det lär nog även Jillan ha.

Nu är det läggdags för mig.

Kommentarer
Postat av: Liselotte

Har tanterna börjat bli tokiga. Eller inser de att deras dagar inte är oändliga, så nu vill de se sig om i världen :-)

2010-03-03 @ 21:01:00
URL: http://stallnyboda.cybercite.nu
Postat av: Liselotte

Om jag nu vill visa att jag äntligen fått iordning på en början till hemsida, tackvare Martina, så kan det ju vara bra att veta själv hur cybersite stavas och lämna ut rätt adress...

2010-03-03 @ 21:03:44
URL: http://stallnyboda.cybersite.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0