Helgen är slut..

.. och jag har bara jobbat och grejat hela helgen. Städat efter hundarna i trädgården i takt med att snön smälter bort, lagat staket, städat runt stallet, skött stall och hästar. Micke har fixat med ved och annat utejobb.

Hönsen är nu ute och sprätter igen efter 4 långa månader inne då de inte har velat gå ut. De stortrivs!



och ankorna simmar i vattensamlingar av smältvatten (ibland rena gyttjan)


Vi grillade korv till lunch och jag ser väldigt glupsk ut..




Dagen avslutades med bullbak och nu har jag precis nattat mina hästar och fjäderfän.
Jag hade lite extra Joline-mys ikväll. Hon är den keligaste vi har i stallet och hon älskar att få ha huvudet instoppat under ens arm och bara mysa. Hon är verkligen en underbar lite häst!
Jag har även börjat titta på tuttarna på de som ska föla. Joline älskar det, Raindrop tycker att det kan kvitta och Zogge tycker att det är skitläskigt som allt annat hon inte begriper sig på. Joline och Zogge har lite juver, och Raindrops är på gång.
Jag har ännu inte fått ordning på bilden på monitorn. Kamerorna och monitorn snackar inte riktigt samma språk. Jag måste ha ngn som står i sovrummet när jag vrider på antennerna på kamerorna och det blev bortglömt idag.

Joker och Kicki har varit på VRF på Pay and Jump. Han hade skött sig bra och såg otroligt avspänd ut för att aldrig varit ute bland en massa hästar och folk. han är ju lite blyg och har förmodligen inte hoppat bana så mycket heller. Se bilder och film på: http://xtins.blogg.se/index.html
Jobb imorgon, så godnatt!

Nu säger jag godnatt!

Kommentarer
Postat av: Christel

Hej!

Karolin W (min syster) tipsade mig om att du brukar kläcka fram ankor?! Jag är väldigt intresserad av att köpa ankungar (även unga vuxna) om du säljer. Annars kanske du känner till någon annan som gör det?



Mvh Christel

2010-04-07 @ 21:02:39
URL: http://bjorkobloggar.blogspot.com/
Postat av: Christel

Hej Angelica!

Jag svarade i min blogg på dina inlägg men lägger ett svar även här. Jag är jätteintresserad av dina ankor om du inte vill ha dem längre!!! Vi kan kanske tom. hämta dem i morgon (söndag) om du är hemma o om det passar? (Eller någon annan kväll i veckan)



Hälsningar Christel

2010-04-10 @ 18:17:31
URL: http://bjorkobloggar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0