Hälsat på Joker och årets första föl i grannskapet

Idag hade vi personalmöte på förmiddagen och sedan åt jag lunch med Marie på Lilla Blå. Wallenbergare som var mkt gott! Synd att bankpersonalen bara ha 30 min luch, annars hade vi hunit med att prata lite till.

Vårtecknet för idag får vara att Lissa mms:ade en bild på årets första fölunge vid 8 imorse. Måste dit och kolla den snarast. Kanske imorgon.

Efter lunchen hämtade jag Malin i Ringarum och sedan begav vi oss till Smedby Gård för att se Joker bli riden och för att skriva avtal. Han såg mkt fräsch ut och verkar trivas. Vi fick en trevlig pratstund med kaffe och sol utmed stallväggen. Dessvärre glömde jag kameran i bilen, men det får bli en annan gång.

Jag ledtränar Justin och Bruce på kvällarna och idag var de så duktiga båda två även om Justin har blivit ganska kaxig och försöker få in ett tjuvnyp lite här och där. Men matte har ögon överallt, så det går icke!! Det kliar i tänderna och säkert i hela kroppen på dem så här års. Nu när jag var ute och nattade, så låg de och snarkade iallafall. 

Imorgon blir det att gå upp tidigt och göra stallet klart och sedan åka och jobba ett dygn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0