Bilköp

Igår när jag åkte hem från jobbet var Jonas och jag och tittade på en bil till Samme. Det är en Golfdiesel, 95:a. Den var lite rostig och lite annat småfix, men priset blev bra så "vi" (Samme) köpte den. Den är sänkt med fina fälgar och det är baslåda i den, så den är lite mer ungdomlig. Rosten får han väl fixa med själv. Den ska besiktas på tisdag så får vi se om det är ngt mer som måste åtgärdas.



Idag kommer hovslagaren för en extra översyn av ett par av hästarna som haft lite trassel med separationer pga en läskig jordbakterie. Hoppas det är borta idag. Han ska även få titta på Zinnia som är skodd om vi behöver göra ngt åt henne idag el om hon kan vara tills han kommer igen.

Inatt vaknade jag 01:30 av att en hund skällde ute. jag hade glömt Minna ute. Stackars lilla hund. Som hon måste ha undrat när jag låste dörren och gick och la mig utan att ta in henne. Hon hade sin filt på trappan, men ändå. Hon som är mörkrädd och vill sova i sin egen säng! Hon säger ju inget heller, men då vid halv två var det väl ngt djur el dyl hon skällde på. Gissa om hon var glad över att bli insläppt? Hon låg hos mig en stund och myste innan hon trängde sig ner i sin egen säng där Tomas redan låg och jäste.

Nu är det morgonkaffe!

Kommentarer
Postat av: Malin

Nej men Angelica!!Stackars lilla Minna.Tur att hon sa till och att du vaknade.

2010-03-31 @ 09:02:13
URL: http://titansmatte.blogg.se/
Postat av: Morfar

Bilen ser ju bra ut på bilderna. Om Samme håller efter rosten så håller säkert bilen flera år.

2010-03-31 @ 13:09:37
Postat av: Mia

Lilla stackars gumman då...Utkonkurerad av en katt...kan man sjunka lägre?

Trevlig påsk-helg!

2010-04-03 @ 19:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0