Värmebölja med stort b

Nu har vi väl fått kompensation för den kalla vintern och den ruggiga våren? Det är varmt så man knappt orkar röra sig och med värmen kommer insekterna.
 
Hästarna står i den täta granskogen hela dagarna och äter ingenting. Det gör väl inte så mycket på de flesta, men Raindrop har blivit tunn på några dagar. Hon är den som lider värst av insekterna och springer/går för att komma undan. Jag provade insektstäcket på henne ikväll, men det är för litet. Jag måste köpa ett större. Hoppas de har bra erbjudanden på Falsterbo! Jag testade att ta med kraftfoder till henne ikväll och eftersom hon är högst i rang så gick det bra. Ingen vågade fram och försöka ta för henne.
Joplin är halt. Det verkar sitta i ena eller båda framhovarna. Vi verkade henne i måndags och hon hade lite hålväggar. Hoppas det inte har kommit upp en massa skit där så det är därför hon har ont. Vi får avvakta ngr dagar och se vad som händer.
Zinnia semineras imorgon och planen är att hon ska sköljas efter att ägget har gått. Ett nytt grepp även om hon inte ser ut att samla på sig vätska.

Jag jobbar min sista dag imorgon och sedan har jag 2,5 vecka ledigt, jobbar en vecka och är sedan ledig igen.
På fredag ska jag jobba på cupen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0