Sommarkänsla

Nu har vi fått riktig sommar. Igår var det jättevarmt och härligt. Syrénerna luktar så gott just nu. Underbart!

Inatt var hästarna (fölstona) ute för första natten och det innebär att jag slipper att mocka idag. De fodras fortfarande för dels har jag en öppnad bal och så får de lite kraftfoder innan jag kan släppa över dem på vallen och det riktiga betet. Vi måste sätta några stolpar där först för vi ska dela av vallen och slå en bit av den i förstaskörden.
Joline är hemma och seminerades i lördags med Cohiba. Istället är Raindrop på seminstationen och ska kollas imorgon igen. Hon var inte riktigt klar för seminering igår. Jag har haft svårt att bestämma hingst på henne, men nu är jag färdig och det blev Baltimore. Han vann bruksprovet i hoppning förra året och jag tror att han kommer att få en bra tävlingskarriär samt att de föl jag har sett (på bild) ur första årgången verkar väldigt fina.
Zinnia semineras idag också och blev seminerad i tisdags. Jackie är på gång med en brunst. Hon har varit seg, men nu verkar det hända grejer.
Jarrah hade ovulerat igår, alltså släppt sitt ägg. Dessvärre var det en segdragen brunst som inte känns så lovande för ett bra resultat. Hon seminerades 3 ggr. Lustigt nog hade hennes dotter Jawa exakt samma beteende och seminerades lika mga gånger. De båda får nu stanna på bete tills det är dags att kolla dem. Jag vågar inte chansa på att åka och hämta hem henne efter detta och det blir billigare att låta henne stanna där i två veckor än att ägna två dagar och en massa bensin i resor om hon inte är dräktig och måste åka tillbaka igen.
Det är bra med blogg för nästa år när jag har glömt allt detta eller missat att skriva upp ngt så finns det här.

Nu ska jag snart åka och jobba ett dygn och det står ridning på schemat. Men först ska jag gå ut och fylla på hästarnas vatten, ge dem frukost och utfodra mina pullor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0