Skit också!

Jag lastade Joline och Joplin och åkte till Lindevik för dräktighetsundersökning på förmiddagen. Hon var INTE dräktig. Jävla skit! Jag känner på mig att det kommer att bli mycket trassel denna säsong. Jag lämnade dem, då Joline hade ett stort ägg att seminera på redan imorgon. De fick gå med samma fölsto som sist de var där.

Igår var jag på möte i avelsföreningen. Det var egentligen mer en social samvaro och vi fick jättegod mat hos Lotta och Magnus. Jag passade på att hälsa på Justin. Han var den som kom fram först av alla 11 hingstar. Han är väldigt social. Det är väldigt konstigt att Jarrah får så sociala och goa barn när hon är så speciell själv.


På eftermiddagen har jag fixat med grannens staket där jag ska ha stona gå efter att hovslagaren har varit här. Jag har bytt ut stolpar och skruvat i en massa isolatorer som snöröjningen sabbat, så nu är det bara att spänna upp trådarna och koppla på elen. Jag ska göra det färdigt imorgon har jag tänkt.

Jag och hundarna har gått en skogspromenad nu och jag ska gå ut och fylla på vatten till hästarna och stänga om hönsen snart. Jag har problem med att ngn hackar sönder ägg och trodde att det var ngn av hönsen eller tupparna, en det är skator. Jäkla odjur! Dessutom har Minna lärt sig att leta upp hönor som värper i lilla stallet och i hästarnas boxar. Hon kör upp dem och kollar om det är ngt ägg. Finns det något så äter hon upp det. Hundskrälle!
Jag skulle behöva mocka till hönsen också. Jag kanske skulle köra ett par kärror nu ikväll och känns mig lite nyttig? Ja ta mig tusan, jag går ut och gör det direkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0