Midsommar avklarad

Så var midsommarhelgen över och jag jobbade på midsommarafton. Vi var här hemma och åt sillunch och efterföljande jordgubbstårta. På kvällen grillade vi innan vi åkte ner till Viken och sov där.

Igår var det en lugn dag, jag gick i skogen med hundarna och målade lite på stallet. Vi åt räkor till "middag" och avslutade kvällen med fotboll (USA-Ghana) och jordgubbar och glass.

Hästarna har det kanon på betet och nu är flocken samlad. Det är bara Zinnia som är kvar på Lindevik. Hon sprutades igång i fredags, så jag hoppas på seminering efter helgen. Jackie går på Björnvarp tillsammans med Pärlan och Bergin har åkt till Gusum för att de ska se om de kan ha henne i sin verksamhet under vintern. Jag vill inte sälja henne, men det gör inget om hon inte står här och tar upp en plats i vinter. Jag hoppas att hon sköter sig.
Den kommande veckan är det inte några resor till Linköping förutom att Zinnia antagligen ska hämtas hem efter avslutad seminering. Skönt, för jag är rätt less på vägen över Ukna/Falerum/Åtvidaberg.
Zodas sår är mkt finare och snart läkt. Skönt, för småsår är inget vidare så här års när det är flugor överallt. Jag hatar flugor!

Nu ska jag snart åka och jobba ett dygn igen. Sedan jobbar jag ett extrapass på tisdag och så mitt eget på torsdag. Efter det är det semester i ett par veckor!

Nästa helg är det fotbollscup igen, Nils Liedholm Cup, på Grännäs. Jag har lovat att sköta hemsidan på fredagen från 9:00-21:00, sedan får någon annan sköta det resten av helgen. Det är jättekul, men jag har ingen som är med och spelar längre och då blir det kanske inte lika intressant att lägga hela helgen på Grännäs. Micke ska också vara där en del, men inte lika mkt som övriga år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0