Lördag igen

Så var det lördag igen och idag ska vi greja ute. Micke har med jord hem som ska ut i trädgården och jag ska placera ut stolpar där vallen ska delas av och sedan ska "någon" slå ner dem. Jag måste åka till Gamleby och köpa lite stängselmaterial innan det kan bli färdigt. När Droppen kommer hem ska de släppas på där.
Hon ska semineras idag och kollas på måndag. Jag hämtar henne så fort det går för fölis var lite lös i magen igen och då vill jag ha henne hemma och under uppsikt.
Även Zinnia semineras idag och sprutades av igår, Jackie sprutades för att komma igång ordentligt. Hon har seg tillväxt på sina ägg.

Joline och Zoega med döttrar har det så skönt här hemma och går ute dygnet om. De fodras fortfarande så jag får slut på den öppnade balen och de får lite ktaftfoder också så länge de går i hagen här vid stallet. Den är ganska nerbetad och de dumskallarna går inte ner mot ån där det finns bättre med gräs.

Bilden förställer Zogge och Raindrop med bebisar som sover.

Det är så himla lugnt i sto/fölhagen och de är snälla mot de andras föl. Joline är den som ägnar sig mest åt att pyssla med sitt föl. Hon gnuggar henne ofta på ryggen med mulen och myser. Nyss såg jag henne klia på Zogge också. Hon är verkligen tillgiven mot både oss och sina kompisar. En fantastisk häst!

Meya och Minna är väldigt varma i denna sommarvärme och vill bada i sjön ofta.



Nej, dags att ta tag i dagen. Jag ska börja med att köra dammsugaren ett varv härinne. Hur mycket hår kan en labrador egentligen tappa??? Minna borde vara naken vid detta laget, så mkt hår som hon fäller.
Sedan är det staketarbete som gäller.

Samme och Lillis kommer väl snart och ska låna Mickes bil. De ska åka ner till Oskarshamn och hälsa på Rasmus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0