Jobb, jobb och jobb

Igår hade jag en jobbdag här hemma. Jag gjprde färdigt staketet hos grannen där jag ska ha hästarna gå i sommar. Det är bara att köra dit vattenbaljor, batteri, elaggregat och så lite hästar. De ska verkas imorgon. Vi tar de som är här först och sedan åker vi till Björnvarp och fixar de 4 som är där. Joline och Jarrah missar, men vi får köra en uppsamling för dem ngn annan dag.

Jag tömde Zoegas box också och fick ont i ryggen, så jag tog inte ngn mer, men det är två bäddar kvar att köra ut samt lite spån i boxarna där hönsen bor med sina kycklingar. När allt är ute ska jag skura och måla färdigt inne i stallet.
Igår målade jag dörrarna invändigt och dörrkarmar. Det tar sin lilla tid. Jag ska åka och köpa färg till stallet utvändigt och tll vindskivorna snarast. Lillis har lovat att hjälpa mig att måla lite i sommar. Bäst att utnyttja det!

"Småhönsen" har fått flytta in till stora hönshuset. De har bott i ankhuset ett tag. Förra året var det svårt att få kycklingarna att fatta att de skulle gå in på ett nytt ställe, men de här fattade direkt och gick snällt in igår. Jag håller på med operation "Stäng skatjävlarna ute från hönshuset", men det går inget vidare. De hackar sönder mina ägg. Mamma tipsade om råttfälla, men då kan man väl ge sig på att det är en höna som trär in huvudet i den först, så det vågar jag inte. Jag får väl sätta ngn på pass med luftgevär och skjuta den jäkeln.


Idag ska jag jobba och jag tror att B-laget spelar på Grännäs ikväll, så då kan vi titta på matchen. Annars är det rätt lugnt så här års när alla aktiviteter har sommarlov. Micke är sjuk och på väg hem från stan. Han har feber och är jääääätttttesjuk! Alltså är det bra om jag håller mig borta härifrån idag så jag inte blir sjuk jag också. Hundarna får stanna hemma och hålla husse sällskap och det passar nog Meya bra, att ligga i sängen och vara sjuk hela dagen.

Jag har fått lite svar på mina hästar som är till salu. Det vore skönt att sälja några innan vintern, så det blir lite färre hästar att stalla upp. Det verkar som det börjar röra på sig på marknaden igen efter att ha varit segt i ett par år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0