Jackie är dräktig!

Jackie och Zinnia kollades i måndags och det var en tumme upp och en ner. Jackie fick åka hem och Zinnia fick stanna kvar med annat sällskap. Hon har inget direkt på gång så det blir väl kanske att spruta igång henne efter helgen.

Idag var det dags att kolla Droppen och inte fan var hon dräktig. Det börjar bli segt med trassel. Hon ska semineras imorgon och på fredag, för sedan skickar de inte ngt på hela helgen. Ny koll på måndag.
Joline som haft en lång brunst med ägg på bägge äggstockarna hade inte släppt idag heller. Hon seminerades igår och sprutades av idag. Det ska väl till mkt tur för att det ska bli ngt av det och tur är det minsta jag har.

Mamma har varit här och hjälpt mig att måla. Hon har målat nästan hela stallet medan jag har åkt runt och först fått nya däck och sedan varit i Linköping med hästar. TACK!

Ikväll är Samme här och har hjälpt mig att måla uppe på gavlarna. Vi fortsätter en stund imorgon.

De hästar som är hemma har fått flytta till nytt bete. Det verkade de uppskatta, men det är väldigt mycket mygg ikväll, så de vandrade runt en del.
Imorgon ska vårt foder pressas. Det slogs i måndagskväll efter att det regnat hela dagen, så det var fortfarande ganska surt i botten av strängarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0