Hästar på nytt bete!

Hästarna har det helt super på det nya betet. Det är mängder med mat och en trevlig skog att stå i om man vill ha skugga. Hagen är rejält stor. Jag har inte ens gått runt den för det är bara staket på två sidor, resten är mot sjön och jag hoppas att de inte simmar bort.
Zoda har ett litet sår på ena kotan som flugorna äter i. Jag ska få bra salva av Bitte att sätta på. Typ som gamla hederliga Socatyl, som stelnar och ger bra skydd mot insekter.
Jag var nyss borta med vatten och en saltsten och då låg Zoda och Joplin rygg mot rygg och sov. Imorgon kommer även Windy hem, så då är skaran samlad. Ett tag iallafall.

Jag har varit och handlat idag, det var ca en timmes kötid på Ica i Gamleby. Borde inte "infödingar" ha en egen kassa? På bolaget gick det smidigare. Jordgubbarna var hutlöst dyra, men jag köpte två liter iallafall.

Jag jobbar imorgon, men jag hoppas vi kan åka em hit och äta sill med familjen på dagen och sedan grilla på kvällen.

Joline njuter:


Kollar nya hagen:



Kommentarer
Postat av: Bodil

Önskar er en skön midsommar, Kram Bodil

2010-06-25 @ 08:12:15
URL: http://hem.bredband.net/liljeblommans/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0