Full rulle

Sedan sist så har jag varit och hämtat hem Jarrah från Örebro. Hon var tjock som en tunna och det är bra det för hon har väldigt lätt att tappa hull och det går fort. Nu går hon här hemma med stona och föl. Jag vet inte om hon ska få åka till Björnvarp senare, men det får bli efter de kritiska dygen och nästa koll vid 4 dagar isåfall.

Idag har hovslagaren varit här och gjort alla hästar, utom Joline och Joplin, fina om hovarna. Vi får fixa dem när de är hemma från seminstationen.
Zinnia och Jackie fick åka till Lindevik ikväll för dräktighetskoll imorgon. Zinnia är på 16 dygn och Jackie bara på 14, men de kikar på henne iallafall. Är det tveksamt så kan hon vara kvar till onsdag.
På onsdag ska även Droppen kollas på 16 dygn.

Imorgon ska jag jobba igen och sedan är det snart midsommar och då jobbar jag igen. Vi firar midsommar här hemma med sill och potatis på dagen, dans kring stången på eftermiddagen och grillat på kvällen.

Jag rensade lite ogräs förut idag och då hittade jag denna filur:


Jag har inte sett en sådan stor Ekoxe sedan jag var liten. Vi hade sådana i sommarstugan ibland. Förra året såg jag en hona här, men detta är en hane och den var nog ca 7 cm lång.

Kommentarer
Postat av: pappa

Var rädd om Ekoxen. De är väldigt sällsynta nu.

2010-06-21 @ 20:10:28
Postat av: Angelica

Vi läste att de är larver i 5 år innan de blir skalbaggar och då lever de bara i några veckor. Stackars krakar!

2010-06-21 @ 21:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0