Sol och torka

Nu skulle jag gärna se att det regnar lite skapligt så att betet och återväxten på vallarna sätter igång att växa.
Hästarna lider på dagarna när bromsarna är envisa. De står i dammet runt badkaret och stampar ilsket.

Jag var iväg med Raidrop igår och hon var inte dräktig. Det togs bakterieprov och så ny koll på måndag. Hopplöst! På måndag ska även Zinnia kollas och med mitt härliga flyt i år så är hon säkert inte dräktig.

Jag hade hovslagaren här igår och tittade på Joplins hov. Hon hade en hovböld som kom ut i kronranden för ngn vecka sedan, men hon är fortfarande halt. Vi hittade ett litet ingångshål, men det kom inte ut ngt där. Jag la iallafall ett jodopaxomslag och så får vi avvakta.

Micke och jag ska nog åka till Öland fredag-söndag. Grabbarna med kompisar ska vara här och vakta djuren.

Idag åker vi till pappa och ligger på bryggan. Jag ska ta med en bok och bara ligga och slöa. Det blir nog ett och annat dopp också, både för mig och för hundarna.

Ikväll ska vi fixa lite här hemma, klippa gräs och plocka iordning lite i lilla huset. Jag har lite att mocka i stallet också efter att hästarna stod inne en dryg timme igår. Hur kan de skita så mycket på så kort tid?

Nästa vecka ska jag försöka tvätta stallet. Jag måste bara se till att flytta ut den torra halm som finns kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0