Öland och Figeholm

Vi har varit på en kortsemester till Byxelkrok på Öland där vi bodde på ett fruktansvärt vandrarhem. Jag sov inte en blund pga det var så lyhört och vi hade 5-6 ungdomar på andra sidan väggen. De försökte nog vara tysta, men när väggen består av en spånskiva så hörs det ändå och när det är en glipa på ca 5 cm upp mot taket så lyser deras lampa upp även vårt rum. Fy, jag krävde pengar tillbaka för andra natten och så åkte vi till Figeholm och hade en trevlig kväll med Classe, Susanne och Jonna och sov i akterruffen på deras segelbåt. Säga vad man vill om sjön, man sover förbaskat bra i båtar.

Grabbarna har bott här och skött hundar, katter, hästar och höns. Det har gått bra!

När jag kom hem igår så hämtade jag släpet i Björnvarp efter att ha skjutsat Lillis till Viken. Sedan körde jag Zinnia till Lindevik för dagens undersökning. Nu står jag på språng att köra dit även Raindrop. Hon ska även få sitt penicillin. Det gick bra att spruta henne igår. Hon märkte det knappt och jag hade oroat mig för att hon skulle vara besvärlig, pipplig och känslig som hon är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0