Jackie och Pärlan kom hit ikväll

Jag hämtade hem Jackie och Pärlan förut. Jag ville att Jackie skulle gå här med sin flock som hon kommer att gå med sedan och för att inte Pärlan skulle bli ensam så fick hon också åka med. Tyvärr spöregnade det, annars hade jag nog kunnat få lite fina bilder på hästarna när återföreningen var ett faktum. Jarrah och Pärla har inte setts på 2 år.
Pärlan har inte åkt transport på ca 5 år. Hon var lite tevksam till om hon verkligen skulle gå med på det, men så bestämde hon sig för att det nog kunde vara lite kul. Jackie har blivit jätteduktig och går bara raka spåret in på sin plats.
Jag fodrar Droppen med kraftfoder två gånger per dag. Först gick det bra att bara ställa in en hink till henne, men sedan Zinnia kom hem så vill hon äta också och Droppen tillåter det och jag har inte ngn lust att låta en redan fet häst äta dyrt proteinfoder, så jag får stå och vakta medan hon äter.

Det regnar oavbrutet och liak efterlängtat som regnet var, lika efterlängtad är solen nu. Man blir aldrig nöjd!

Imorgon fyller Lillis 17 år. Han är med Samme och 8 grabbar till i Tylösand denna vecka och kommer hem på söndag, så vi får fira honom då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0