Falsterbo nästa

Jag går upp i svinottan imorgon och drar mig mot Falsterbo. Annica m familj ska också åka imorgon och jag hade kunnat åka med dem om jag hade haft ngn att åka med hem på söndag. Det var lite sent att ordna, så jag åker själv. Jag har laddat kaffebryggaren och så satsar jag på Växjö som en rastplats och påfyllning av kaffe och ngt att äta.
Det ska bli jättekul och jag har arbetspass i montern på lördag och söndag. På lördag ska Baltimore hoppa i 6-åringarnas final och eftersom jag inte sett honom live så ska det bli kul. Raindrop är seminerad med honom.
Det är grillfest i Agriahuset imorgonkväll. Hoppas på en trevlig kväll med alla kollegor!

Raindrop ska på 17-dygnskoll på måndag och Jarrah ska också kollas på måndag, men henne tar jag till Viken (Holmtebo) så slipper jag åka så långt. Det är 41 dagar sedan sista seminering. Ikväll var Annica (Nyberg) här och då fick hon ta fast henne så jag fick på en grimma som ett steg i att hon ska fångas på måndag. Ser hon, eller hör, att jag kopplar på släpet så är det kört. Då kan jag aldrig fånga henne. Det är mer än en gång jag har hotat med olika avlivningsformer när hästeländet spriger runt i cirklar på ca 5 meter avstånd och med jämna mellanrum gör små "utfall". Det är tur för henne att hon är så vacker och får så fina trevliga barn. Till hennes försvar ska sägas att hon blev så här efter att hon behandlades många gånger (sprutor) i samband med en skada hon fick vid 5 års ålder. Det var mestadels jag som stack henne, därav är hon extra vaksam mot mig. Har man väl fast henne är hon snäll och lätt att hantera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0