Cupen slut

Då var cupen över och det verkar ha blivit samma succé som övriga år. Vädret bidrar ju en hel del och ungar och andra badar och nyttjar alla vattenaktiviteter som finns. Grännäs är verkligen super när det är sommar och sol!
Jag har inte jobbat så många timmar i år, men en heldag vid datorn blev det och sedan var jag nere och såg finalmatchen (P15/16) samt avslutningen igår.

På kvällen grillade vi entrecote och åt en god gratäng med getost i. Gott!

I övrigt så är hästarna halvdöda i värmen och jag har funderat på hur jag ska kunna ge mig iväg med Joline och fölet i veckan. Idag är det dock lite svalare så jag tror jag åker idag. Jag tyckte att hon ev var lite brunstig igår och oddsen var ju inget vidare på att hon skaulle bli dräktig förra vändan. Dessutom ska säkert Zinnia hem idag, så då slår jag två flugor i en smäll.
De otacksamma djuren som fått så fin hage med sitt "granrum" att stå i under varma dagar, har nu börjat äta på granarna. Säkert i tristess eller att de är hungriga eftersom de inte går ner och äter så länge det är 30 grader varmt. Markägaren skulle titta och säga om de vill att jag ska ta hem dem till mig.

Det är grått ute idag och jag hoppas på lite regn och åska, så luften blir lite bättre. Nu ska jag äta frukost och sedan blir det pojekt "få med rätt fölunge ut ur hagen" och sedan ska den följa med hem också. Jag tror inte att jag kan lasta 2 hästar ensam vid hagen utan någon inramning av dörrar el dyl. Micke är ju hemma, men han är inget vidare hjälp när man måste ta i hästarna lite närmare sådär, tex lyfta in en fölunge.

Dåligt med bilder. Jag får ta med mig kameran ut idag och ändra på den saken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0