Ute på hal is...

Idag var jag och hämtade hästsläpet i Björnvarp och jag bävade för en backe här på vägen in till oss. Man får ingen direkt fart där och så svänger den rejält och det blir uppnött och isigt där. Jag hade en tung halmbal i också, men satsade så mkt jag vågade och höll ut i ytterkanten där det är mindre halt och kom upp utan problem. Imorgon ska jag ner, men ner kommer man ju alltid...
En annan dag i förra veckan kom jag ner i diket... Så går det när man tittar på annat och skär ner i snökanten. Tur att alla häromkring har maskiner att dra upp bilar med.

I eftermiddags var hovslagaren här och tittade till alla jäkla hovar. 8x4= 32 stycken. Alla var duktiga och fölen är riktigt snälla trots att jag nästan inte hanterat dem alls.
Pullorna verkar gilla sitt nya hus och har lagt 7 ägg idag.

Ikväll tog jag ett bad. Skönt! Sedan har jag sett på Familjen Annorlunda. Herregud! 10 barn och fler på väg.. Om jag skulle göra en tårta med 8 småbarn runt om mig skulle jag bli totalt tokig på mindre än 5 minuter, men vissa har tydligen nerver av stål och ett oändligt tålamod.

En katastrof har drabbat oss!!! Datorn har kraschat! Jag kommer inte åt min mail för jag lyckas in på mailkontot att fungera på denna dator. SKIT!!!
Jag har väl sparat de flesta bilder på den externa hårddisken och en hel del är kvar i kamerorna, men en massa bra att ha-saker är borta.

Jag har två galna katter här. De jagar varandra runt runt och gömmer sig lite överallt och far fram när man minst anar det. Tomas lär nog bli mindre livad på fredag, för då är han inbokad hos veterinären för omvandling till kastrat. Stackarn, intet ont anandes far han runt här som ett yrväder.

Samme har gjort en egen blogg:  http://gustavssonsamuel.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0