Nytt år

Jaha, så ska man lära sig att skriva 2010. Nyårsafton var trevlig och vi åt god mat och hade det lugnt och fint. Pelles fyrverkeri var värst i hela Stora Björka (det enda..). Hästarna tog det med ro och Meya trodde säkert att det var för henne vi smällde. Hon fyller ju år på nyårsafton och blev nu hela 4 år. Grattis älskade Meya!!

Det är kallt och bistert ute så vi eldar en hel del. Imorse var det 15,5 grader i köket innan jag fick eld i järnspisen. Det beror på vilket håll det blåser från och det är golven som kyler ner. Det är gamla breda golvpnak och under är det förmodligen ingenting. Resten är inte dragigt och fönstren är hyfsat nya.








Lite vinterbilder på gården.

Jag har tagit fram lite sommarkläder och börjat fundera på vad man ska packa ner. Vi åker till Gran Canaria på fredag och är borta en vecka.

Nu ska jag gå och lägga mig och läsa min julklappsbok. Jag jobbar ett dygn måndag-tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0