Hemma i verkligheten

Vi kom hem i fredags och har haft en riktigt skön vecka med bara fint väder, varmt med sol och bad i havet. Grabbarna koncentrerade sig mest på nattlivet då vi sov och hade nog väldigt kul. Födelsedagen firade vi med god middag tillsammans.
En kväll var Micke och jag bjudna till Sissi Lilja och Göran (som överraskade mig med att vara med på samma resa), de bodde på Playa del Cura, på middag. Jättetrevligt och väldigt gott!

Mamma (med viss hjälp av pappa) har skött gården och djuren med den äran under veckan. Tack för det! Det är ju inte helt lätt att handskas med 8 hästar när man inte är van.









Kanske kommer det fler bilder en annan dag.

Igår var det lite blåsigt på kvällen och då är hästarna lika intelligenta som myggor och sprang i cirklar längst bort i hagen när jag skulle ta in dem. Försökte få med dem genom att gå bort till dem med en hiskeligt farlig ficklampa i handen, varpå de sprang ännu fortare. tillbaka i snön och lämna ficklampa och hämta havrehink och grimma, varpå jag fick 8 uppspelta hästar runt mig som alla ville smaka havre. Livsfarligt, men fick iallafall ta på Jackie. Ledde henne med de andra efter till stallet i den djupa snön och 2 meter från stallet kröp hästjä---eln ur den för stora grimman och inom 30 sekunder var de tillbaka längst bort i hagen. Jag gav upp och tänkte låta dem vara ute i blåsten, men då sansade de sig och kom lugnt och snällt in. När de väl var inne var jag på jävligt dåligt huör samt genomsvett1 Korkade djur!!

Micke började bygga på det nya hönshuset igår. De behöver mer yta och då kan jag ha ytterligare ett par hönor. Funderar på att köpa några avdankade värphöns så man får lite rejält med ägg.

Nu är det dags att gå ut och ta sig an det dagliga arbetet med mockning, fodring mm. Ska även ta en runda runt staketet för att kolla att det är helt och skaka bort lite snö så det leder bättre.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Välkommen hem och in i det verkliga livet direkt :-)

2010-01-17 @ 21:10:12
Postat av: Milla

Dom är roliga dom små liven ;). Kan tänka mig att du var lite lätt upprörd!

Härliga bilder, längtar också till semester...

2010-01-18 @ 09:16:58
URL: http://www.vibygard.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0