Vintern håller i sig

Vintern håller i sig och inatt var det svinkallt igen. Vi har dock fått ordning på vattnet i stallet och det är så himla skönt att slippa alla hinkar och slitet med att fylla på dem. Dessutom kan vissa hästar inte ha hinkar utan måste förstöra dem och naturligtvis vippa ut vattnet som rinner ut över stallgången och fryser till is. Jackie och Justin tex, men också gamla Pärlan 25 år. Dessa tre måste ha sina hinkar fastbundna el upphängda. Först var vattnet lite för varmt och Jarrah vägrade dricka det. Nu verkar hon iallafall nöjd med temperaturen och drack ordentligt ikväll.
När jag kom hem förut så hade det istället frusit ute i pumprummet så det inte kom ngt vatten till vare sig ladugård elller stall. Jag fick som tur var loss det med hjälp av en fläkt och så var det bara att börja om med luftning av stallets vatten..

Jag har köpt lite julklappar idag. De första för i år.
Jag har även varit på utvecklingssamtal med Lillis och det var bara bra. Skönt! Han verkar gilla skolan och skolan gillar honom.

Bild tagen inifrån med blänk från adventsstjärnan i fönstret.


Jag var på ombudsmöte och julbord på Ullinge utanför Eksjö igår. Trevligt ställe och mkt god mat. Jag åt inte så jättemycket, men man blir ändå så jättemätt av blandningen.

Imorgon kommer äntligen sotaren så att jag kan börja elda i vedspisen igen. Den ryker in nu, men brukar bli som ny efter sotning. Han skulle ha varit här förra veckan, men då blev han sjuk och skickade ett meddelande att han skulle komma idag kl.07-09. När han inte dykt upp kl.9 ringde jag och då menade han att det var imorgon. Fast det stod både onsdag och 8/12...

Ikväll är Lillis hemma här och vi har ätit stuvade makaroner och Wadstens falukorv. Gott! Nu är det kaffe och hästarna har fått sin kvällsmat.

Kommentarer
Postat av: Liselotte

Hade det inte varit enklare att han erkänt att han glömt eller tagit fel på dag själv :-)

2010-12-10 @ 15:01:17
URL: http://stallnyboda.cybersite.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0