Det är otroligt..

..mycket snö. Vi har lika mycket nu som när det var som mest förra året. Helt otroligt och väldigt jobbigt när det kommer så mycket på en gång. Idag är det dessutom kallt som satan, minus 20 grader. Jag tittar på http://www.yr.no/ minst tusen gånger per dag.
Fruset vatten i stallet, svårigheter att köra in foder (fått hjälp av en granne att köra in några) och jobbigt att skotta.
Samme och Marcus håller på att bygga en carport hos oss som projektarbete i skolan. Det kommer att bli kanon när det är klart. Så skönt att slippa sopa/skotta fram bilen ur snön. De har ju inte det bästa arbetsförhållandet just nu.
Pärlan var riktigt sjuk i lördagskväll och jag trodde att vi skulle bli tvungna att avliva henne akut. Hon fick väldsamma koliksymptom och det var så hemskt att se henne lida. Det släppte tack och lov för jag ville inte att hennes sista stund på jorden skulle bli på det viset. Hon far lite illa av denna kyla. Lederna är väl stela som på många gamlingar.
Det har varit väldigt dåligt med bilder här, men jag ska se om jag kan ta några imorgon. Dagarna går åt till att sköta allt praktiskt när det tar så mycket etra kraft och tid pga snön.
Jag investerade i ett par Muckboots idag. De ska vara varma och det går ju åt.. De var väldigt sköna dessutom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0